Sagan om mitt namn.

Haha xD
Jag blir ganska irro på folk som tjatar om att mitt namn stavas olika för alla eller ite vet hur jag stavas. Nu, En Gång För Alla ska jag förklara hur det ligger till med mitt namn.
När jag va liten & kom till Sverige så stavades jag ALLTID Emelie på dagis & senare i skolan. Så  ALLA skrev mitt namn sådär, Emelie.
MEN, i typ 6:an kom min fantastiska mamma på att (Arghh) jag skulle stavas som jag gör i Chile, alltså Emily. Så hon började skriva så på alla mina papper som skulle lämnas in till föräldrar och sen till lärarna. Typ vissa läxor och sånt shiet. Men lärarna fortsatte stava Emelie, efter ca 1 år började ALLA i skolan skriva mitt namn som mamma gjorde, Emily. Och nu stavas jag så ÖVERALLT fastän jag själv ite gillar det eller riktigt vill stava så. Så jag stavas EMILY nu men jag skriver EMELIE. Därför mina barn, känner vissa mig som Emily och andra som Emelie :)

Palla att folk ska tjata så mycket om mitt namn. Egentligen så gillar jag inget av det speciellt mycket så därför kan man bara skriva EM eller MELLI eller prutt eller fis , skitsamma. Skriv det som du tycker passar bäst eller är mest mig och sluta tjatet XD

Om jag fick välja själv skulle jag ha hetat Mellina, det tycker jag är fiiint :) Hade jag varit kille så hade jag velat heta..hm..kanske... Jonathan eller Kevin :)
Nu kan man ite välja själv så det fick bli som det blev.

SNIPP SNAPP SLUT SÅ VAR FÖRKLARINGEN SLUT ! :)

emily-graffiti.jpg Emily image by lpufahl1


Kommentarer
Postat av: Monstret under din säng

Oj då ska jag börja skriva emily haha:P

2009-10-07 @ 21:12:37
URL: http://caatz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0