Jag sökte dig och fann mitt hjärta.

Jag hatar vintern.
Jag hatar kallhet
.
Det är december och det enda bra med december är att jag fyller år då, 13 dec.
Ganska stört att jag föddes en fredag den 13:e dec 1991 (detärsant) men det knasigaste av allt är allt jag inte kunde se normalt, skulle typ dött :o
Oturen förföljer mig än idag fan hahaha, men det känns som jag är fredag den 13:e som ändå kan ha tur ibland.

Jag gjorde en bok när jag gick typ andra året på gymnasiet som handlade om stjärntecken, för ja, jag tror på sånt :) Jag lärde mig bland annat att oavsett om man är samma stjärntecken kan man vara värsta olika som personer pga att man födds i olika dekan beroende på vilket datum man födds på.
I skytten ♐ finns det 3 olika typer av dekan precis som i alla andra stjärntecken.



23/11- 2/12
Dekan 1 - Åtta stavar
- Du omvärderar din identitet mer än en gång i livet. Detta är inte något negativt utan en naturlig reaktion varje gång du kommer närmare dig själv. När du hittat dig själv som du är så vet du detta.
-Du har stark intuition och ett starkt intellekt. Tankebanorna går på högvarv för det mesta. Du finner starka samband mellan faktorer som ingen annan upptäckt.
- Du är ärlig och mycket uttrycksfull. Det finns mycket som du ivrigt vill förmedla och lära ut. Inre osäkerhet kan emellertid leda till påfrestande dogmatiska "predikningar".
- Du har satt upp ett mål och du kommer att ta dig dit. Snabba ryck ger fördelar. Försök bara att komma över eventuell obeslutsamhet! Tänkandet kretsar kring frihet och livsåskådningsfrågor. Du omger dig med höga ideal.
- Fysisk rörelse och resor är mycket viktiga inslag i ditt liv.

 

3/12- 12/12
Dekan 2 - Nio stavar
- Olika motgångar har fått dig att upptäcka din styrka; samtidigt har din integritet och ditt oberoende stärkts. Du utstrålar tillit och optimism. Du siktar högt och känner dig väl kapabel att bemöta motgångar och slåss för det du tror på. Se bara upp med dumdristig överoptimism.
- Du brinner för en sak. Du tycker om att leda, instruera och inspirera andra. Anta utmaningen till ledarskap. Stärk din uthållighet. Det känns viktigt att bredda dina erfarenheter med studier eller resor. Du tycker mycket om fysisk aktivitet men riskerar att bränna ut dig.
- Våga satsa men var beredd på att det blir mycket jobb, eftersom det du bör satsa på är stora projekt. Ta en sak i taget efterhand som de dyker upp. Samla din kraft och var disciplinerad, så kommer det att gå vägen

 

13/12- 21/12
Dekan 3 - Tio stavar

-Du är ingen älskare av förändringar och vill inte heller ta några risker. Du vill helst inte ta några beslut, men detta betyder inte att du inte jobbar och står i. Du skulle verkligen behöva vila och avkoppling lite då och då och åka till solen, för endast solen kan läka dig. Risk finns för utbrändhet men det är inte solen som bränner. Det är du själv som slösar på ditt bränsle.
-Du tar på dig enorma ansvarsbördor och riskerar därigenom att förtrycka dig själv. Den frihet du tror dig kämpa för förhindras av dina egna tankar och handlingar.
- I blint tillstånd bär du hela lasset framåt. Vad är det du försöker bevisa genom att bära denna tunga börda?
- Du är rädd för din egen energi och dina sunda aggressioner, med påföljd att din spontanitet hamnar i kläm. Uthålligheten att nå ditt mål testas.
- Främmande kulturer och livsåskådningsfrågor intresserar dig. Du samlar ihop och kombinerar all kunskap du skaffat dig för att kunna sprida upplysning till andra. Du strävar efter någon form av ledarskap. Din omgivning ser hos dig stor medkänsla och vänlighet. Ditt liv utmärks av hårda prövningar. Ut smärtan kan du emellertid utveckla varaktig fulländning. Se upp med intellektuellt snobberi. Håll dig till sanningen.



Haha, dekan 3 right.

 


Kommentarer
Postat av: Angelica

åh vart hittar man sånt? :)

2010-12-05 @ 18:23:30
URL: http://amps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0