.

Nu fick jag veta att en tjej som alltid brukar snea oss, mig och Selin, är gravid. Jag har träffat några av min kompis kompisar (haha) och de flesta är gravida och lika gammla eller 1-2 år yngre? Ännu en sak jag inte förstår.

Att skaffa barn är inte ett skämt,
som många verkar tro. Det är typ "modet" att skaffa barn i tidig ålder nu, sick. Jag har ju (såklart) tänkt på det här oxå. Tjejer har alltid en period så dem tycker att det skulle bli kul att skaffa barn, dem tycker barn är såå söta och ja, varför inte skaffa en själv?
Men det är skillnad på att bara tänka den tanken ett tag för att det ingår i att vara tjej typ och att verkligen skaffa en. När jag ser en ung mamma som har barn så fattar jag faktiskt inte varför. Hur mogen man än är, hur mycket man än har ansvar så tycker jag inte att människor är gjorda för att ta hand om ett barn innan de själva inte ens har utvecklats och mognat klart. Det är inte meningen att en ung tjej på 15 år ska byta blöja, köpa kläder & mat till en bebis, bara vara hemma för att hon väljer att skaffa barn eller i vissa tråkiga fall, "råkar" bli gravid.

Livet är så jävla kort egentligen. Tiden bara går och går och man måste göra det bästa att tiden i sitt liv. Är man ung så ska man vara ung så länge det går, man ska uppleva, lära sig och bara leva. Allting har sin tid och graviditet oxå. Man hinner lätt skaffa barn även om man inte gör det innan man fyllt 19.

Jag äälskaar barn, har alltid gjort och kommer nog alltid att göra det men jag har hjärnan på rätt plats (och inte i röven) så jag insåg väldigt tidigt att det är jäätte mycket ansvar, man måste verkligen lägga ner hela sitt liv och hela sin tid på det och ge allt, vilket många inte gör.

Nu ska jag dra miig.. Orkar inte med idioter som finns på den här planeten.
C yaaah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0