Veolia transport?

Jag e fan lite nervös inför imårn.
Jag har ju som sagt inget ID-kort, för att mitt kort ID-kort blev stulet för några veckor sen och nyligen fick jag papper från polisen att min plånbok va inlämnad med allt (utom mina 300 kr, såklart det måste va en blatte som tog den..hahah) och mitt ID-kort skulle skickas vidare.
Nu för några dagar sen fick jag ID-kortet men det är inte giltigt längre för jag trodde aldrig jag skulle få tillbaka det så jag hade spärrade det. Den har stämplar från polisen nu. Haha!
Grejen e att jag inte hinner fixa nytt nu så jag har absolut inget att gå på förutom papper från polisen och de ogiltiga ID-kortet. Och jag ska åka imårn. Uhuuuhh...

Jag fick ännu mer ont i magen när jag läste en artikel om en 12 årig pojke som blev avslängd mitt ute i helvetet för att han inte hade ID. Inte för att man ska visa ID när man e under 16 men iaf. Av alla de gånger jag åkt till Pelvis har jag nästan alltid fått visa ID. Det finns ju en del som inte bryr sig heller, men jag har alltid otur så jag börjar bli orolig att bli avslängd i typ Katrineholm eller Norrköping..

Jag fattar inte grejen med att dem ska göra så jävla stor grej av ID. Dem har ju tydligen rätt att slänga av dig om du inte har ID eller om det är nåt annat fel.. Asså orka va mig..hahah skjut mig !
Liksom, allt tjafs om ID bara för att stoppa vidareförsäljning av biljetter... Hallå? Alla håller inte på med sånt för att MÅNGA gör det!

När det kommer till tåg så handlar det alltid om tur, turen att få en glad o trevlig person som stämplar biljetterna eller oturen att få en bitterfitta som hela tiden vill bråka och hitta fel bland resenärerna.

Nei fifan.
Jag hatar tåg!
Hoppas jag överlever imorgon o inte fryser tills döds i Norrköping... Hahaha..
Ne allvarligt.. Och jag ska åka med Veolia? Haha, aldrig gjort det förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0