.

Är det inte sjukt att vissa bloggar har grymt många läsare när deras bloggar säger... Inget?
Jag tycker det är kul att läsa bloggar, det är intressant och ibland kan man ta åt sig eller lära sig nåt av dem. Men jag gillar inte vilka bloggar som helst, jag gillar bloggar som har något att säga. Som har en historia bakom sig, som har ord, meningar med stor tyngd. Saker som ger nåt. Säger nåt.
Inte bloggar som "Hej va ska jag göra idag? Festa? Ja! hejdå" haha, eller hur man nu ska säga det.

Bloggar som paow,kisse, dessie osv.. Dem gör inget som är värd den respekt och beundran många ger dem. Jag fattar inte. Istället för att bråka om vem som är bäst, vem som festar mest, vem som knullar flest, vem som liknar en vandrande pinne mest så borde dem ägna tiden som läggs ner på bloggen att skriva ner vettiga saker. Många unga och naiva tjejer (mestadels) som läser deras bloggar ser upp till dessa omogna tjejer och tror att man ska va som dem är?  Det borde stå saker om hur tjejer ska göra för att uppskatta sig sjävla mer, det borde stå saker som kan hjälpa på olika sätt. Saker som ger nåt eller är tänkvärt.
Jag tror många tjejer faller för den här töntiga pressen att ha ett visst uteseende och inte "va tjock" sen att dem skriver saker om hur dem bantar, opererar hit och dit, äter sallad även i sömnen.. Det är inte bra nånstans.

Jag har alltid kunnat acceptera att jag inte behöver se ut som stolpen där ute för att må bra. Jag har alltid förstått att det handlar om vad man har inombords, men just i den åldern deras läsare är så är man mycket mer känslig i ämnen som storlek osv och mycket mer naiv.

Hur mycket jag än försöker förstå, så förstår jag inte varför inte rätt personer är förebilder inom bloggvärlden istället för tjejer som har hjärnan i röven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0