The other side.

Stark är ite att aldrig gråta, att alltid har stoltheten så högt upp så man ite tillåter sig att känna det man egentligen känner för att man alltid ska visa att allt e bra.
Om man håller på sådär så kommer det en dag, jag lovar, då du bara faller ihop och ite kan sluta gråta. Då du gråter tills du nästan ite kan andas. För att du leker så stark hela tiden, för du håller allt inne. Jag fattar ite hur folk som håller hela sitt inre inombords kan kalla sig starka. Man är ite stark för att man "ite känner" något. Man är ite stark för att man lyckas lura sin omgivning.

En stark person är någon som i livet faller och sen fixar sig orket att resa sig upp igen och kanske gå igenom samma sak igen. Stark är att våga gå igenom saker utan att veta hur det kommer bli i slutändan. Det är ite lika lätt som det låter att börja om på nytt och gå igenom saker när man har blivit sårad eller det har hänt något hemskt. Men vågar man göra det igen, vågar chansa igen så har man en jävla styrka inom sig.
Det är en stark person för mig.
Jag har själv aldrig varit den där starka personen. Men jag försöker så gott jag kan, det är la det som räknas. Och jag ser upp till dom som är starka på det sättet jag tolkar en stark person på. Det är såna människor som är coola, ite dom som leker att dom är så mycket bättre än alla andra och bara snackar skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0