Själar utan hjärta?



Aftonbladet är tragiskt. Alltid massa skit om våldtäckter, mord, misshandel osv osv. Man undrar ibland vart världen är på väg..Jag tror, åt fel håll.

Jag har tänkt en del på hur människor som mördar folk tänker. Dom mördar sina barn, sin fru, sin kusin, sin mamma, sina vänner, massor av personer som ska ha en stor plats i deras liv men som blir som en trasa dom aldrig haft nytta av. Hur kan man , en riktigt människa, vara i sitt hem, veta att barnen man har finns där och kanske sover eller kanske t.om är vakna, och ändå vara ett monster och ha en pistol eller kniv i sin hand och ändå mörda dom? Tänk alla de barnen som har haft oturen att vara vakna och se när någon som ser upp till skadar någon som är deras allt som tex deras mamma.
Jag vet att såna människor ite riktigt mår bra i huvet men jag tror ite att man bara ska lägga tyngden på den anledningen. Det finns säkert fler än några som på något sätt njuter av att göra sånt här skit. Typ som en adrenalin kick eller något. Men hjärta saknar dom iaf. Alla som kan titta sitt barn i ögonen med någon skadligt vapen och veta att man kommer skada det barnet för livet och kanske t.om ta ifrån dom deras liv när ite ens halva livet har gått, saknar hjärta.

Jag blir så jävla ledsen på alla sånna människor som gör sånt. Förstår ite. Förstår ingenting. Vem har gjort så mkt skit så den är värd att mördas? Ja, det finns väl människor man hatar och tycker är värda att dö men ite faen dödar man dom på riktigt då. Det är ju bara något man säger eller uttrycker på en normal nivå.
Straffen här i sverige är ite så stränga heller, speciellt ite för våldtäckter. Där kan dom få en vecka för en våldtäckt känns det nästan som (jag vet att det är mer än så men ändå), sjuukt. Samhället är sjuuuukt.

Jag vet ite vad jag tycker om livstid men jag kan tro att fler än en är värda det. Har man gjort något riktigt sjukt så ska man ju ite släppas fri efter flera år, då kan man ju göra det igen. Jag tror ite på att man slutar göra saker för att man satt i fängelse i flera år och det "förändrade" allting. Visst, vissa kanske det blir så för men jag tror ite det är många. Dessutom är det lätt att ångra saker istället för att stå för vad man har gjort..
Att fångar i fängelset kan överklaga sin dom och kanske få mildare straff, det är ju bara helt fucktup. Liksom, jaa, släpp bara flera psykade fångar ut i vida världen så dom kan slå rekord i att mörda,tortera,misshandla människor som bara lever sitt liv , för att dom vill ut? Haha, allvarligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0