Det blir aldrig som man tror sa hon.

Jag gillar inte att åka tåg, det är tråkigt,segt och luktar alltid knas. Men ända tills i söndags hade det funkat för mig iaf. Jag hade inte speciellt mkt emot SJ och deras segheter. Man är alltid minst 30 min sen, vart man än ska, speciellt när man ska ut från sthlm eller in mot sthlm.
I söndags ändrades mina åsikter helt och hållet!


Det började med att tåget mot sthlm stannade lite ungefär vid Norrköping sen åkte den och jag trodde det va som vanligt men sen stannade tåget igen typ femtusen gånger och varje gång minst 40 min eller mer?! Det jobbigaste va att inte ens dem som jobbar där kunde säga i högtalaren vad det handlade om, vilken tid vi skulle komma fram osv. Siiick!
När vi stannade lite innan södertälje sa dem att det hade skett nån olycka i Gnesta eller vid Gnesta eller what the fan det var. Ingen fattade nåt!
Vi kom fram i sthlm kl; 00.10 och skulle ha varit framme 21.35. Och eftersom jag inte direkt kunde åka till Tekniska och ta min buss så missade jag min sista buss vid halv 1. Under hela resan hann jag missa 3 bussar.

Jag blev jäävligt stressad och fick gå och fråga i deras kundtjänst grej, det blev sagt att det skulle fixas taxi till alla som hade missat tåg,bussar osv men det dummaste av allt va att dem sa att dem "egentligen gör mer än vad dem borde göra". ALLVARLIGT?!
Vi va 12 st som fick stå och vänta på taxi utanför centralen i ca 2 timmar, helt sjukt! En av alla som väntade va en mormor som blev skiit sur och fick ringa och tjata hundra år så att vi skulle få taxi, tillslut fick alla ett papper som SJ personalen fyllde i och man fick ta vilken taxi som helst och visa pappret. Jag fick åka i samma taxi som en kille som bor i Sigtuna och han lämnades av först. Fick åka ändå till Sigtuna och sen hem till Rimbo. Men det värsta va inte det, det värsta av allt va att han som körde taxin luktade sån där riktig jävla importlukt, svett blandat med gud vet vad.. HAHAHA ! Asså jag doog.. Så sjukt äckligt luktade han och jag fick ont i huvet oxå innan jag kom hem vid halv 4 på morgonen.. Hahah xD
Vilken rutten söndag och SJ suger!




En liten del av helgen finns på bilden
.. Hahah! ♥


Kommentarer
Postat av: Jessica

Tusen tack :D

2010-10-07 @ 19:38:52
URL: http://yessicaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0