Tusen tankar, en dröm.

En person jag pratade med igår fick mig att tänka. På drömmar. De drömmar vi har om livet. I livet..
En människa utan drömmar är som en vissen blomma, har man inga drömmar så är det som man inte har något. Det är ändå drömmarna som gör att man kämpar. Utan drömmar är man som en vandrande svart själ. Drömmar ger en styrka att ha något att sträva emot. Drömmar driver en framåt och inte bakåt. Ibland kan drömmar verka så så långt bort. Svåra att nå. Omgivningen kan få en att tveka på det man drömmar om, som man känner i sitt hjärta. Men man ska aldrig öppna öronen för sånna människor. Ingen vet bättre än du själv vad du kan och inte kan uppnå.

Jag har många drömmar. Vissa som känns jätte långt bort och vissa som känns mer passa in i livet nu. Bara att bli klar med skolan är en dröm för mig. Jag har fått kämpa som en idiot med skolan. Jag gick rätt väg ett tag fastän jag kämpade som faan och sen orkade jag inte kämpa mer. I 2:an släppte jag skolan.. När jag tänkte på allt mitt psyke fick genomlida bara för att jag är som jag är så orkade jag inte bry mig mer, allt kunde dra åt helvete. Det fick jag ångra nu men eftersom jag oxå är som jag är, ställer mig upp fastän allt har rasat en gång, två gånger, tre gånger , så har jag kämpat ännu mer nu och i 3:an med att ta igen alla IG:n jag fick. Det känns ganska skönt att alla de som reagerade med att bli fett förvånade eller på skoj skrattade och drev med att jag hade så fina betyg (haha) är sånna jag kan skratta åt nu :)
Det fanns en glad själ som alltid har trott på mig och även då gjorde hon det. När jag va hopplös..Haha! Johanna är en väldigt fin person ska ni veta :D

Sen finns ju oxå de här drömmarna som är lite längre bort. Jag drömmer många gånger om att flytta någonstans där det känns rätt. En plats där allting känns så annorlunda. Kanske här, kanske där, kanske utomlands, kanske inte. Någonstans där saker och ting kan börja om. Utan något "förut" eller "en gång i tiden" . Utan jobbiga ansikten som kollar konstigt på mig fastän dem inte ens vet hela sanningen. Släppa livet, människor, och allt här som har med här att göra och leva någon annanstans. Där jag kan vara mig själv. Hm.. Det finns många andra drömmar bland den här tanken.. Svårt att sätta ord på allt..

Men en sak är säker, drömmar är till för att kämpa för. Eller hur man nu ska säga det..Haha xD




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0