.

Jag har tänkt på en sak, många säger ju att läraren har stor del till vilket betyg man får. En del tycker det är överdrivet att säga så, andra håller helt med.
Jag en är en av dem som verkligen håller med!
Liksom hur en lärare behandlar dig, hur den är mot dig, hur mycket den hjälper dig, vilken attityd den har, allt sådant påverkar hur mycket du kommer att anstränga dig, hur det går med den kursen och allt sånt, ärlikamed det påverkar ditt betyg.

Ex:
När jag hade Religionkunskap i 3:an så hade jag en jätte trevlig och lagom glad lärare vid namn Catarina. Hon hjälpte alltid alla som behövde hjälp och tog sig tiden att förklara allt 3 gånger om man inte förstod. Hon va jävligt tydlig med vad vi skulle göra eller skriva om för att nå HÖGRE BETYG, vilket man UPPSKATTAR. Hon hade inte den där jätte allvarliga och tråkig rollen som alla lärare tror att dem måste ha utan hon pratade med oss och kunde skämta med oss oxå utan att känna sig dum.
Hon särbehandlade ingen, utan utgick från att alla kan, alla får en chans!
Eftersom hon uppmuntra alla till att nå så bra betyg som möjligt så ville man ju FÖRSÖKA och göra så gott man kunde. Jag försökte alltid och lyckades få VG o några MVG på mina grejer. Slutbetyget blev VG.

Ex2: Jag hade en lärare i bild under typ hela 2:an på gymnasiet, skit i hennes namn haha, och hon är sånhär som älskar att påpekva vad man GÖR FEL, vad man kunde har GJORT ANNORLUNDA osv osv. Varje lektion gick ut på att hon satt och gnällde på allas fel.. Det va helt sjukt, jag fattar inte att såna människor kan får jobb som lärare! Iallafall, jag måde skit dåligt under den här tiden (redan innan jag hade henne) och därför blev det för mycket på mitt psyke. Jag orkade inte. Hon va hela tiden dryg, elak och kall. Hon hälsade när det passa bara, när hon skulle hjälpa så sänkte hon alla istället för att hjälpa.
Så jag slutade gå på hennes lektioner. Jag hade skött mig jätte bra med hennes kurs fastän hon behandla mig som skit men tillslut orkade jag inte. Innan jag började på gymansiet hade hon redan fått en kompis utslängd från skolan för att hon har en tendes att va cp mot alla elever hon inte tycker är värda nåt eller enligt henne "inte försöker tillräckligt". 
Slutbetyg IG.


Det är så sjukt jävla stor skillnad på bra lärare och dåliga lärare.
Jag tycker det stämmer fett bra att dåliga lärare påverkar betyget så sjukt mycket! Men det sjukaste av allt är att det inte finns högre krav på lärare.
En person som ska bli lärare måste ha den här personligheten att vilja lära ut så mycket som möjligt. Att vilja få elever att känna att dem vill, kan och lär sig jätte mycket. En person som vill bli lärare måste ha kunskap och vilja föra den vidare.
Det finns för många dåliga lärare.
Blä.

Tumblr_lcfcaghsmv1qctimvo1_500_large


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0