Varje dag är en ny chans.

Jag måste påminna er. Mig själv. Ta aldrig något för givet. Aldrig, aldrig och aldrig.
Vi människor glömmer att livet egentligen är så kort, närsomhelst kan det ta slut. Vilken dag som helst kan den där lilla saken som gjorde din dag försvinna, närsomhelst kan den där kära vännen som alltid finns där försvinna, närsomhelst kan saker och människor som har en stor betydelse i ditt liv inte finnas kvar längre. Då står du där. Med en pusselbit fattigare än gårdagen. Jag skojar inte när jag säger att människor och saker man minst tror ska försvinna ändå försvinner en vacker dag . Sanningen är att ingenting finns föralltid. Därför gäller det att ta vara på alla små stunder som du kommer minnas som bra saker i framtiden. Du måste ta vara på alla som betyder något för dig. Var tacksam mot det i ditt liv som gör varje dag till en bättre dag att vakna till.
Många människor har lätt för att glömma det. Glömma det viktigaste av allt. Alla små stunder som betyder nåt. Tyvärr är jag en utav dessa många. Jag vet inte hur många gånger i livet jag har förlorat saker och personer som betyder något för mig, sen har jag insett när det varit försent. Livet är så kort. Och man är så dum.
Jag hatar att vi människor funkar så. Det måste va borta för att vi ska inse vad vi hade. Det måste göra ont för att vi ska inse att det blöder.

Varför kan vi inte vakna när det behövs? Varför kan vi inte slippa alla onödiga tårarna som blinda ögon skapar?

Ta vara på det du har idag för imorgon kanske det nt kommer va desamma!



Word.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0