Fuck gatuvåld..

Idag när jag och Selin satt med hennes svenska grejer så tog vi en liten paus och kom helt plötsligt in på den hära killen som blev misshandlad till döds på Max i sthlm. 
Första gången jag såg på bilder på honom som en gamla barndomsvän som känner honom la ut (på facebook) så kände jag igen honom. Men jag kunde inte komma på hur och varför. 
Idag fick jag svaret.
Den här killen som blev misshandlad till döds gick musikproducent som låg inne på estet förut. Jag har sett honom hundra gånger. Jag har haft kursen "inför körkortet" med hans flickvän. Och hans flickvän är Selins gamla barndomsvän. Det var så sjuuukt jävla sorgligt när vi insåg att det var han. Vi ba satt och dt blev skit jobbigt läge.
Han blev misshandlad i kön på Max på söndagen efter sin 23:års dag. Han blev misshandlad tills döds medans hans flickvän stod utanför och vänta. Han blev misshandlad för att han sa ifrån när några trängde sig före. Ingen gjorde nåt. Alla blev en fet publik och han fick så svåra skador så han hamna i koma och dog.

LÄS HÄR!

ASSÅ DRIVER DU MED MIG?
Vartfan är världen påväg?
Sverige måste vakna!!!
Jag blir så jävla ledsen och arg! AHHH!! Hittar inte ens ord för det här.. Människor e så sjukt dumma i huvet. 
Det märkte jag ganska tydligt på våran rättegång om tjejen som blev misshandlad utanför våran lägenhet. 
När kommer folk börja inse att det inte är OKEJ att bete sig hur man vill? 


Jag kan inte ens tänka mig hur jävla jobbigt det är för hans familj/släkt, flickvän och hans lillebror. Först deras pappa och nu hans bror..
Önskar verkligen att dem hittar styrkan!


RIP! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0